تعرفه قرار داد پشتیبانی شبکه را چه فاکتورهایی تعیین میکند؟

تعرفه قرار داد پشتیبانی شبکه را چه فاکتورهایی تعیین میکند؟

مدیران سازمان ها زمانی که می خواهند برای برون سپاری و واگذاری خدمات پشتیبانی شبکه سازمان خود تصمیم بگیرند در ابتدا هزینه ی آن را برآورد می کنند. اولین چیزی که به آن فکر می کنند کیفیت بالا در کنار هزینه پایین است.

تعرفه های هزینه های نصب و راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بستگی به شرایط سازمان ها مطابق با تجهیزات و گستردگی آن ها متفاوت است. به همین دلیل تعرفه ها متنوع هستند. به همین دلیل بهترین راه این است که با عواملی که بر روی این مسائل تاثیر می گذارند آشنا باشید تا بتوانید از میان بهترین شرکت ها، با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید بهترین کیفیت خدمات را دریافت کنید.


عوامل مؤثر در قیمت خدمات پشتیبانی شبکه :

تعداد تجهیزات شبکه :

تعداد تجهیزات شبکه مانند تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و سایر تجهیزات سخت افزاری که نیاز به پشتیبانی دارند در قیمت گذاری خدمات پشتیبانی شبکه بسیار موثر است. اگر تعداد این تجهیزات زیاد باشد هزینه پشتیبانی شبکه نیز بیشتر می شود. پشتیبان شبکه به ازای هر یک از تجهیزاتی که برای آن زمان می گذارد و آن را بررسی و عیب یابی می کند هزینه دریافت می کند. پس می توان نتیجه گرفت مدت زمان حضور متخصص با تعرفه های پشتیبانی رابطه مستقیم دارد.

تعداد مراجعات پشتیبان به سازمان :

تعداد دفعاتی که پشتیبان وارد یک سازمان می شود نسبت به نیاز کارفرما متفاوت است. این تعداد دفعات حضور پشتیبان در تعرفه ها نیز تاثیرگذار است.

پیچیدگی سخت‌افزاری شبکه :

همان گونه که می دانید دستگاه هایی که در شبکه استفاده شده است بسیار مهم هستند. هر کدام از این دستگاه ها به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارند. از اینجا می توان نتیجه گرفت که شما برای پشتیبانی هرکدام از این دستگاه ها نیازمند پشتیبان متخصص هستید به همین دلیل در هزینه های پشتیبانی تعداد این متخصصان تاثیرگذار است.

نرم‌افزارهای موجود در شبکه :

همچنین نرم افزارهایی که تحت شبکه هستند مانند : اکتیودایرکتوری،فایروال‌ های نرم افزاری، سرویس‌های مانیتورینگ، هزینه مجازی سازی سرور و کلاینت پیچیدگی خود را دارند که هر کدام به دلیل نیاز به تخصص خاص و صرف زمان نیازمند هستند که باعث افزایش هزینه های پشتیبانی شبکه می‌شوند.

مسافت :

مسافت سازمان شما تا پشتیبان نیز در تعرفه های پشتیبانی شبکه تاثیرگذار است. فاصله ای که پشتیبان باید طی کند تا به مجموعه شما برسد جز هزینه های رفت و آمدها بر قیمت پشتیبانی شبکه های کامپیوتری اثر می گذارد. پس اگر می خواهید در این هزینه صرفه جویی کنید سعی کنید شرکت پشتیبان موفقی را که با شما فاصله کمتری دارد انتخاب کنید.

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه :

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پشتیبانی شبکه، نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه است که به دو صورت حضوری و غیرحضوری می‌باشد. در حالت غیرحضوری چون کارشناس در محل حاضر نمی‌شود و زمان کمتری را برای عیب یابی صرف می‌کند، در نتیجه برای کارفرما هزینه کمتری دارد.

منبع: تعرفه پشتیبانی شبکه

در اینجا می خواهم پشتیبانی شبکه را به زبانی ساده تعریف کنم تا همه شما با مفهوم پشتیبانی شبکه آشنا شوید. با گسترش استفاده از کامپیوتر، شبکه، اینترنت و به‌طورکلی فناوری اطلاعات (IT) در شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات این نیاز احساس می‌شود که فردی به‌عنوان متخصص فنی و پشتیبان شبکه های کامپیوتری در شرکت ها و سازمان ها حضورداشته باشد. حال اگر شرکت شما به قدری بزرگ نیست که بخواهید یک کارشناس IT را به‌صورت تمام وقت به استخدام خود درآوردید شرکت‌هایی هستند که به‌صورت عقد قرارداد این امکان را فراهم می‌آورند که در صورت نیاز مشکلات شمارا به‌صورت پاره‌وقت حل کنند.

اما همان طور که گفته شد در بسیاری از مواقع تا نام پشتیبانی می آید، مدیران سازمان ها می گویند پشتیبانی در ایران معنی ندارد. اما واقعا چرا باید مدیران سازمان ها و شرکت ها از متد پشتیبانی در ایران رضایت ندارند.

دلیل عدم رضایت از پشتیبانان شبکه در سازمان چیست ؟

· عدم حضور به‌موقع تکنیسین ها برای رفع مشکلات پیش آمده

· عدم مسئولیت‌پذیری در قبال طیف مشکلات پیش‌آمده و شانه خالی کردن از رفع آن‌ها

· امتناع از دادن سرویس‌های خدماتی سخت‌افزاری و passive

· دریافت هزینه‌های ساعتی برای رفع مشکلات

· عدم اجرای صحیح کار

· و

سازمان ها به دلیل موارد بالا معمولا از خدمات پشتیبانی احساس رضایت نمی کنند. اما در بسیاری از موارد باید بگویم وجود یک پشتیبان برای سازمان یک حسن بزرگ حساب می شود زیرا اصل پشتیبانی خوب است اما مهم این جا این است که پشتیبانان وظایف خود را به موقع و درست انجام دهند.

منبع: آیا پشتیبانی شبکه در ایران مفید است ؟

پشتیبان های شبکه وظایفی را بر عهده دارند که باید در سازمان ها آن ها را انجام دهند. برخی از این وظایف هم عبارتند است : نگهداری و حفاظت از شبکه، حفاظت از تمامی سیستم های سازمان یا شرکت، ارتقاء زیر ساخت ارتباطات شرکت یا سازمان، نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار جدید ( سرور، پرینتر، تجهیزات کامپیوتری و)، طراحی و نصب و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل و منابع اطلاعاتی، رفع ایرادات شبکه، آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه.

قرارداد پشتیبانی شبکه :

شما پس از راه اندازی شبکه کامپیوتری در سازمان خود، نیازمند یک پشتیبان و متخصص شبکه هستید. شما برای داشتن پشتیبانی شبکه باید یک قرارداد بین سازمان خود و شرکت پشتیبان ببندید که کاملا تمامی نکاتی و وظایف و انتظارات سازمان و پشتیبان در آن جا درج شده باشد. شما مطابق با این قرارداد برای حفظ و نگهداری شبکه های خود یک پشتیبان شبکه خواهید داشت.

همه ما از لزوم استفاده از شبکه‌های کامپیوتری آگاهیم و به‌خوبی میدانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و پیشرفت یک سازمان وجود یک شبکه و زیرساخت مجهز است. به تجهیزاتی که در شبکه برای اتصال سیستم‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند تجهیزات پسیو شبکه گفته می‌شود. پسیو در لغت به معنای غیرفعال است و به تجهیزاتی پسیو اطلاق می‌شود که بر روی دیتای عبوری شبکه کاری انجام نمی‌دهند.

لازم است که تجهیزات مربوط به شبکه در مناسب‌ترین شکل و کیفیت آرایش بگیرند تا به‌خوبی در خدمت سازمان شما باشند. از تجهیزات پسیو شبکه که به‌نوعی ریشه و بستر شبکه محسوب می‌شود برای برقراری ارتباطات درون‌سازمانی استفاده می‌شود. به بیان گویاتر می‌توان گفت یک شبکه سریع و هوشمند نیازمند یک سیستم پسیو باکیفیت است.

منبع: آرامش را به سازمان خود برگردانید

[ بازدید : 585 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 6 بهمن 1398 ] [ 15:57 ] [ admin ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]