5 تکنیک مهم تندخوانی که باید بدانید

با تندخوانی خود را پیش بیندازید

1. در همان دوران راهنمایی که تحصیل می‌کردم بسیار به فوتبال علاقمند بودم. فوتبال در آن زمان برای من بهترین و تنها ترین تفریح و سرگرمی بحساب می آمد. در همان زمان مسابقاتی برگزار شد که فکر عضویت در تیم مدرسه را برای من کلید زد و با عضویت در این تیم توانستیم قهرمان همان منطقه شویم بخاطر عملکرد خوب من و یکی از بازیکنان دیگر ما را به تیم منتخب استان دعوت کردنن. برای تمرین باید هر روز ساعت ۲ ظهر تا ۷ عصر در تمرین تیم فوتبال راه‌آهن حاضر می‌شدیم بعد از تمرین پیاده به خانه برمی‌گشتم و دیگر هیچ انرژی برای درس خواندن بخاطر بازی خوبم مورد توجه مربیان قرار می گرفتم و بخاطر عملکرد خوبمان مسابقات به نفع تیم ما جلو می‌رفت و واقعاً همه‌چیز عالی پیش می‌رفت ما تا یک قدمی قهرمانی پیش‌رفته بودیم تا اینکه به دلیل افت تمریناتم پدرم اجازه شرکت در ادامه مسابقات را نداد و برایم یک حسرت بزرگ باقی ماند. همیشه با خودم فکر میکردم که درس خواندن باعث ایجاد مانع در پیشرفت زندگیم نشود و بدنبال راه حلی برای افزایش سرعت درس خواندن بودم.

۲-کمی بعد به طور اتفاقی یک آگهی در زمینه تند خوانی دیدم و با اشتیاق فراوانی در دوره مکاتبه‌ای شرکت کردم به محض در یافت اولین بسته آموزشی تمریناتم را شروع کردم و اولین پایه‌های تند خوانیدر ذهنم شکل گرفت و از دو برابر شدن سرعت خواندنم آن قدر خوشحال بودم که تصمیم گرفتم با پس انداز بخشی از پول‌هایم کلاسهای حضوری را نیز ثبت نام کنم که بعد از سه سال این اتفاق افتاد و طی 10 سال تمام کتاب های که به فارسی ترجمه شده بود را مطالعه کردم . بعد از آن تصمیم گرفتم در کلاس دیوید توماس (مرد حافظه جهان) شرکت کنم و با شرکت در این کلاس جرقه تدوین کارگاه تندخوانی فانتوم در ذهنم شعله‌ور شد و تصمیم گرفتم در زمینه تکنیک های تقویت حافظه هم کاری پیش ببرم.

۳- در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بودم،کتاب می‌خواندم،کسب ‌وکار جدیدی راه‌اندازی کرده بودم، دوره‌های متنوعی شرکت می‌کردم و تمام مطالب تخصصی را به ‌صورت نقشه ذهنی در میاوردم تا بتوانم در حافظه خود نگه‌دارم و به دنبال راهی برای درمان علل ضعف حافظه کوتاه مدت بودم ولی با توجه به پیشرفت کسب و کارمان دیگر فرصتی برای تفریح، ورزش، میهمانی و بودن با دوستانم نداشتم و لذت های زندگی‌ام کم شده بود و احساس رضایت نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم یک جهش در زندگی‌ام ایجاد کنم بر روی فعالیت های پر اهمیتی که نتایج مهمی ایجاد می‌کردند متمرکز شدم و سعی کردم با الگوبرداری از تمرینات سرعت در تمرینات تیم ملی شنا و فانتوم زمان پختم را در زمان کمتر به پایان برسانم تا بتوانم لذت بیشتری از زندگی ببرم

۴- یکی از مهم ترین اهداف من ایجاد یک تحول در سیستم آموزش افرادی است. این امر نیاز به‌ روز نگه‌داشتن اطلاعات را دارد. در این پنج سال اخیر که تندخوانی فانتوم را به بیش از ۱۰۰۰۰ نفر و ده‌ها شرکت بزرگ دولتی و خصوصی آموزش داده‌ام همواره شنیده‌ام که میگویند فانتوم به ‌اندازه چهار سال تحصیل در دانشگاه برایشان ارزشمند بوده است و راه میانبر موفقیت در تحصیل و کار را نشان داده است. و این برای من بسیار ارزشمند می باشد. از این ‌رو تصمیم گرفتم مطالب را به دو بخش تقسیم نمایم در شماره‌های اول هر ماه مجله در مورد مغز فانتوم و در شماره‌های دوم هر ماه در مورد تندخوانی فانتوم مطلب بنویسم. کارگاه تندخوانی فانتوم ما زمان کافی برای مطالعه با روش سنتی را نداریم.خبر خوش آنکه برای درک محتوای یک متن لازم نیست تمام واژگان را بخوانیم. شما پدیدۀ هوا ییانید با تمرکز بر روی واژه‌های کلیدی،اطلاعات را به همان ترتیبی که با مطالعه تمام واژه‌ها به‌دست می‌آیند،درک و ذخیره نمایید.می‌توان گفت تندخوانی فانتوم، روش فهم و حفظ برق‌آسای مطالب است. می توان علت عدم تمرکز را با تمرین های تند خوانی تا حد زیادی بهبود داد. با استناد به آمار رسمی و تعیین سطح بیش از ده هزار نفر در گروه تخصصی مطالعه شریف که مستقیم توسط خودم صورت گرفته، میانگین سرعت در کشورمان ۱۵۰ کلمه در دقیقه است که نسبت کشورهای دیگر در سطح مناسبی نیست و تقریباً یا ۹۸% افراد مهارت فن مطالعه را ندارند. به‌عنوان اولین گام،از یک نشانگر برای مطالعه استفاده کنید. اگرچه در آغاز کار این روش غیرعادی به نظر می‌رسد اما می‌تواند حرکت چشمان شما را در امتداد یک خط هدایت کند. با این کار پدیدۀ هوا ییانید بدون وجود عوامل مزاحم،آهنگ پیوسته‌ای داشته باشید. سعی کنید متن را بدون مکث بخوانید، هر جمله را تنها یک‌بار بخوانید و فقط نکات اصلی را کشف و به خاطر بسپارید. اگر توجه خود را به متن معطوف کنید لازم نیست به‌عقب بازگردید. کلمات کم اهمیت نباید وقت شما را هدر دهند و باعث کندی شما در خواندن شود.

5- آیا با قانون ۲۰-۸۰ آشنا هستید؟ در سال ۱۹۰۶ یک اقتصاددان ایتالیایی به نام پارتو و در حین تحقیق راجع به توزیع ثروت در ایتالیا،متوجه شد که ۸۰% ثروت کشورش در دست ۲۰% افراد جامعه است. -او ۲۰% با نفوذ و ثروتمند را اقلیت مهم نامید. -بقیه ۸۰% جمعیت جامعه را اکثریت کم اهمیت نامید. بسیاری از محققین این نتیجه را در حوزه کاری خود مورد بررسی قرار دادند و به نتایج مشابه رسیدند. در سال ۱۹۴۰ پیشتاز مدیریت کیفیت،این اصل را به پارتو نسبت داد و قانون ۲۰-۸۰ نامید. قانون مذکور یکی از مفید ترین مفاهیم موجود در زمینه مدیریت و زندگی است. ۸۰% سود شما مربوط به ۲۰% از محصولات یا خدمات شماست. ۸۰% بیماران دچار ۲۰% بیماری ها میشوند. ۸۰% تصادفات مربوط به ۲۰% تخلفات رانندگی است. شما اغلب افرادی را می بینید که در تمام مدت کار میکنند اما ظاهرا کار زیادی انجام نمیدهند،زیرا انجام یک یا دو کار اصلی را به بعد موکول میکنند. با بررسی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که کلمات هر متنی نیز این گونه اند.که به دو دسته ۸۰% کم اهمیت و۲۰% پر اهمیت تقسیم می شوند. اگر بتوانید کلمات پر اهمیت را درست تشخیص دهید منظور نویسنده را بهتر درک خواهید کرد.

۵- برایان تریسی(نویسنده کتاب قورباغه را قورت بده)پیشنهاد جالبی در مورد سطح بالای درآمد و لذت بردن از آن میدهد او می گوید همواره باید در حال آموزش باشید.پس همین الان شروع کنید و موارد بالا را اجرائی کنید . با مراجعه به سایت مطالعات شریف می توانید از تمرینات فانتوم باخبر باشید مهارت تندخوانی خود را افزایش دهید. برایان تریسی و صحبت هایش در مورد تندخوانی روشهای تندخوانی و تقویت حافظه تندخوانی یا سریع خوانی بخصوص تندخوانی فانتوم با کمک نقشه ذهنی کمک شایانی به افزایش اطلاعات شما میکند ، چون می توانید با تند خوانی در زمان کمی مقدار مطالعه بیشتری داشته باشید و اطلاعات خود را در هر زمینه ای افزایش دهید بنابراین با تقویت حافظه نیز همراه می باشد.

منبع : motalesharif.com

[ بازدید : 134 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 27 فروردين 1398 ] [ 13:28 ] [ admin ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]