نکاتی درباره تعمیر پکیج و سرویس پکیج

کولر آبی وسیله ایست که با تبخیر آب، هوای اطراف را خنک می کند. این نوع کولرها در ایران بیشترین کاربرد را دارند به همین دلیل گاهی از آن ها با عنوان کولر ایرانی یاد می شود.

اجزا مکانیکی کولر های آبی شامل

بدنه کولر- سه راهی آب- ناودان ها - فن( پروانه و محور فن یا توربین)- شناور یا فلوتر- کانال داخلی و کانال خارجی - پولی ها( فلکه ها) و تسمه پروانه - یاتاقان ها

اجزا الکتریکی کولرهای آبی

کابل چهار رشته و کلید مخصوص- جعبه اتصال یا ترمینال- خازن اصلاح ضریب قدرت- الکتروموتور دو دور فن

طرز کار کولر آبی

اب در کولر بوسیله تشتک ها به ناودان ها که در بالای پوشال ها قرار دارند هدلیت می شوند، سپس بر روی پوشال ها می ریزد و ان ها را مرطوب می کند و سپس هوا از پوشال های خیس بوسیلع الکترو فن گذر می کند و به طرف کانال کولر هدایت می شود.وقتی که هوا از روی پوشالهای خیس عبور می کند موجب بخار شدن اب موجود روی پوشال ها می شود و همین امر باعث خنک شدن هوای داخل اتاق می شود. و هوای خنک با رطوبت بالا حدودا نود درصد وارد سالن می شود.

برای راه اندازی کولر آبی باید آن را سرویس کنید. سعی کنید سرویس کولر آبی را، به دست متخصصین بسپارید تا از بروز صدمات احتمالی و برق گرفتگی جلوگیری شود. نه تنها برای راه اندازی آن بلکه هر گونه تعمیرات کولر آبی نیز نیاز به افراد متخصص و با تجربه دارد . یک کولر سرویس نشده علاوه بر اینکه با مصرف بالایی از انژی مواجه هستند بلکه آن کارایی لازم را نخواهند داشت. گاهی افراد فکر می کنند از عهده تعمیر کولر آبی منزلشان بر می آیند و این طرز فکر اشتباه باعث خسارت جانی و مالی به آن ها خواهد شد.

کولر گازی

کولر گازی دارای یک کمپرسور می باشد که وظیفه اش بالا بردن دمای بخار ماده سرمازا می باشد و یک بخار کننده که وظیفه اش جذب کردن گرمای هواست و همچنین شامل یک کندانسور و یک مکنده می باشد.

هنگامی که کولرگازی شما دچار مشکل می شود اولین کار باید کولر را از برق بکشید و سپس با تعمیرگاه مجاز تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل را رفع نمایند. و تعمیرات کولر گازی را به شکل حرفه ای به انجام برسانند.

شارژ کولر گازی

معمولا یکی از دلایلی که کولر گازی خنک نمی کند کاهش گاز آن می باشد که در این صورت باید اقدام به شارژ کولر گازی خود کنید .

گازهایی هستند که عموما در کولرهای گازی استفاده می شوند. R22-R410A-R407A

انواع کولر گازی

کولرهای یک تکه یا پنجره ای

کولرهای دو تکه یا اسپیلت

کولرهای پرتابل

در هنگام خرید کولر گازی به ضریب ( ای، ای، ار) رتبه انرژی و کلاس کولر توجه نمایید. هر قدر این شاخص ها بالاتر باشند کارای آن کولر نیز بالاتر است. و همچنین کمپرسور مهم ترین قسمت کولر می باشد. کمپرسورها به سه دسته پیستونی – اسکرول و روتاری ( موشکی) تقسیم می شوند.

در مناطق گرمسیری نوع کمپرسور پیستونی بهترین انتخاب می باشد. اگر در مناطق معتدل و مرطوب زندگی می کنید کمپرسورهای روتاری گزینه منلسبی هستند.

پکیچ

پکیچ دستگاهی است که به جای موتورخانه های قدیمی استفاده می شوند و آب گرم مورد نیاز منزل و سیستم گرمایش منزل را تامین می کند .از مزایای این دستگاه، ایمنی بالا و اشغال فضای کم و همچنین مصرف بهینه سوخت ،می توان نام برد.

انواع پکیج دیواری و زمینی:

گازی- گازوییلی- دوگانه سوز و برقی

انواع پکیج شوفاز :

زمینی – دیواری – دارای دودکش – دارای فن

یادتان باشد در هنگام نصب پکیج دیواری استفاده از دوددکش مناسب جهت خروج آلاینده ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع پکیج های شوفاژ دیواری از نظر خروجی آلاینده ها :

دارای فن و بدون فن

انواع پکیج های شوفاژ دیواری از نظر سیستم گرمایشی:

یک مبدل و دو مبدل

نکاتی درباره سرویس پکیج

سرویس پکیج به نوعی پیشگیری قبل از درمان می باشد .ممکن است ماهها و حتی سالها پکیج شما به طور طبیعی کار کند اما این را بدانید این وسایل بهتر است قبل از اینکه مشکلی برای آنها پیش بیاید سرویس دهی شوند تا هم هزینه و هم میزان خسارت و صدمه را کاهش دهید. حال اگر مشکلی برای پکیج شما ایجاد شد، بسته به میزان مشکلی که برای پکیج شما رخ داده است ، اگر شما خود فردی فنی و آشنا به امور تعمیرات پکیج هستید، می توانید خود این مشکل را رفع نمایید اما اگر سر رشته ای از موارد فنی آبگرمکن و پکیج ها ندارید به شما پیشنهاد میکنیم این کار رابه عهده متخصصان بگذارید تا بهتر و سریعتر و از همه مهمتر بدون خطرات احتمالی، این مشکلات را برطرف کنند.


منبع: (fanavaranservice.com)

[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 27 فروردين 1398 ] [ 13:25 ] [ admin ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]